İslam'da manevi derinliğin anahtarları: “Esma-ül Hüsna 19”

İslam'da manevi derinliğin anahtarları: “Esma-ül Hüsna 19”

Allah'ın 99 ismi, büyük önem taşıyan bir kavramdır. Bu isimler, Allah'ın sıfatlarını ve özelliklerini temsil eder. Bu haftaki köşemizde El-Varis, El-Hadi, El-Bedi ve El-Baki esmalarını inceleyeceğiz. İşte detaylar:

Allah’ın her bir ismi, Allah'ın farklı bir yönünü vurgular ve inananların günlük hayatlarında ve ibadetlerinde rehberlik eder. İşte bu haftaki konumuz:

el-varis.webp

ALLAHIN İSİMLERİNDEN “EL VARİS ”

EL Varis; mahlukatın tümü yok olduktan sonra diri kalacak olan ebedi olan dünya hayatındaki servetlerin geçici sahipleri ahirete göçtükten sonra da varlığı devam edecek olan servetlerin gerçek sahibi olan demektir. Ali İmran suresi 3,180 ayetinde Göklerin ve yerin mirası Allah’a ittir Allah yaptıklarınızdan haberdardır. Allah Malik-el Mülktür varlığın tek sahibidir mülkünde ortağı yoktur, kulları bu mülkten kendilerine emaneten verileni kullanabilir. Kasas suresi 28,58 ayetinde biz maişetleri ile şımarmış nice memleketi helak etmişizdir İşte yerleri kendilerinden sonra oralarda pek az oturabilmiştir. Onlara biz varis olmuşuzdur. İnsanoğluna hayatta mülkün sahibinin Allah olduğunu bilmesi yeter bu gerçek insanda varlık sahibi olunca şımarmayacak kadar büyük bir bilinç yerleştirir. Peygamber Efendimiz (s.a.v) şöyle buyurmuştur; Ölüyü üç şey takip eder kabre kadar giderde ikisi tekrar geri döner biri orada onunla beraber kalır ölüyü ailesi, malı ve ameli takip eder Neticede ailesi ve malı geri döner de kendisi ile sadece ameli kalır.

er-resid-2.webp

ALLAHIN İSİMLERİNDEN “ER-REŞİD ”

ER-Reşid; Her varlığı var ediş gayesine uygun bir biçimde hedefine ulaştıran hiç kimse ile istişare etmeden işlerini yürüten delil ve irşada ihtiyacı olmayan işlerini nizam ve hikmetle yürüten ve hiçbir işi boş ve abes olmayan kullarını doğru yola ileten demektir. Kehf suresi 18,17 ayetinde Allah kime hidayet ederse işte o hakka ulaşmıştır kimi de hidayetten mahrum ederse artık ona doğru yolu gösterecek bir dost bulamazsın. Rüşt olgunluk ve kemale ermek demektir. Rüşt bedende fiziki olarak bulug çağı ile başlar. Buluğ çağında vücuttaki cinsiyet hormonları faaliyete geçerek bedenin kadın yada erkek tipini almasını sağlar, bu dönemde zihinsel fonksiyonlarda güçlenerek beyin biokimyasını etkiler. Bulug çağına girilmesi ile birlikte günah dediğimiz negatig yüklü mikrodalga enerjiler ve sevap diye adlandırdığımız pozitif yüklü mikrodalga enerjiler ruh yapımıza yüklenmeye başlar. Bulug çağı ile birlikte sorumluluklar artar.

es-sabur.webp

ALLAHIN İSİMLERİNDEN “ES – SAVUR ”

ES-Savur; Çok sabırlı olan günahkar kullarını cezalandırmakla acele etmeyen onların kendisine dönüşü için zaman tanıyan demektir. Hz Allah (c.c) sabırlıdır, kendisine isyan edip durur kulları onları cezalandırmakla acele etmez onları anında cezalandırmaya müktedir olduğu halde o engin merhametinden dolayı cezaları erteler tövbe kapılarını ölüm anına dek açık tutarak kulunun af dilemesi için fırsatlar yaratır onun kendisine dönmesini rahmetle ve sabırla bekler. İnsanlar yaradanını hakkı ile bilselerdi isimlerini öğrenerek onu tanımaya çalışsalardı kime kulluk edeceklerini anlayacaklar ve böylelikle her ismin kendilerini muhteşem bir sevgi denizinin sahiline getirdiğini, görerek Hakka teslim olacaklardı ve gerçek anlamda Müslüman olacaklardı. İslamın bir sevgi denizi olduğunu anlamak için çabada bu kalem, sevgiyi arayanlara sevgiyi yitirmiş olup ta bulamayanlara sevgiyi hiç tanımamış olanlara sadece ondan yardım dileyerek onu anlatmaya çalışmada.

ALLAH’IN SIFATLARININ TECELLİSİ

Kâinat, Allah’ın isimlerinin tecelligâhı olması yönüyle Allah’ı tanımak ve bilmek için adeta tam bir medrese ve okul hükmündedir. Dolayısıyla arıda, sinekte, böcekte, çiçekte ve özellikle en kıymetli İlâhî sanat olan insanda daima esma tecelli etmektedir. Örneğin bir çiçeğe bakalım: Ona suret veren Musavvir’i; ona güzellik veren Mücemmil’i; ona renk veren Mülevvin’i; onu terbiye eden Mürebbi’yi; onda tasarruf eden Mutasarrıf’ı; onun tedbirini gözeten Müdebbir’i; onu nakşeden Nakkaş’ı; onda sanatını icra eden Sani’i akıl gözüne gösterdiği gibi,O çiçek, hayatıyla Hayy; hikmet ve faydalarıyla Hakîm; tohumuyla, Evvel, Hafiz; idare edilmesiyle Kadir, Rabbü’l-Âlemîn; irade edilmesiyle Mürid; ölümüyle Mümit gibi isimleri okutturuyor.

 Yazar
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.