TOGED Başkanı Ali Erkin: "Henüz emekleme dönemindeyiz"
Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Erkin Türk oyun sektörü hakkında yaptığı açıklamada, sektörün 2,5 milyar dolar ihracata sahip olduğunu belirterek, “ Henüz emekleme dönemindeyiz” dedi.
TOGED Başkanı Ali Erkin, AA’ya yaptığı açıklamada, Türk oyun sektörünün ihracatının 2015’te 400 milyon dolar iken 2020 yılı itibariyle 2,5 milyar dolara ulaştığını söyledi. Ali Erkin, “Dünyadaki oyun sektörünü 200 milyar dolar, bizi de 2,5 milyar dolar olarak düşünürsek aslında küçük bir pay alıyoruz. Henüz emekleme dönemindeyiz” açıklamasında bulundu.
EN BÜYÜK PAZAR ABD
Başkan Ali Erkin, 2010'lu yılların başından beri Türk oyun firmalarının çok büyük yatırımlar yaptığını vurgulayarak, “İhracatı 2020'de de 2,5 milyar dolara ulaşan bir sektörümüz var. 2010'lu yılların başlarında stüdyo sayısı çok az iken yetişmiş insan kaynağına erişmek de aynı ölçüde çok zordu. 2019 yılından sonra sektörde mobil tarafta çok büyük atılımlar oldu. İhracat rakamlarının pozitife dönmesi, ailelerin ve bu sayede gençlerin de sıcak bakmasıyla güzel bir insan kaynağı havuzumuz oluştu. Hala çok yeterli değil, daha fazla olması lazım. En büyük pazar ABD. Yaptığımız testlerde de oyunun ABD'de ilk başta başarılı olmasını istiyoruz ki bütün ülkelere yayılsın çünkü dünyaya Amerika'dan yayılıyor diyebiliriz. Dünyadaki oyun sektörünü 200 milyar dolar, bizi de 2,5 milyar dolar olarak düşünürsek aslında küçük bir pay alıyoruz. Henüz emekleme dönemindeyiz” dedi.
MOBİL OYUNDA DAHA İYİYİZ
Ali Erkin, mobil oyun sektörü hakkındaki değerlendirmesinde ise Türkiye’nin bu alanda daha başarılı olduğunu belirterek, “Mobil teknolojiler de yeni gelişiyor. Her ne kadar bilgisayar oyunlarında trene biraz daha geç biniyor olsak da mobil oyunlarda trene dünyayla hemen hemen eş zamanlı binme fırsatı yakaladık. Bu da bizim o alanda çok iyi refleksler geliştirip yükselme şansımızı artırdı. Mobil oyunları 2-3 hafta gibi çok kısa zamanda geliştiriyoruz. Teste alıyoruz, pozitif ya da negatif sonuçları da kısa zamanda alıyoruz ve o oyun üzerinde ilerliyoruz ya da ilerlemiyoruz. Konsol ya da PC oyunu yaparken süreçler biraz daha uzun, 3-4 yıla kadar uzayabiliyor. Kısa zamanda geliştirdiği ürünün sonucunu alma işi çok benimsendi Türkiye'de. Bu vesileyle çok fazla oyun stüdyoları çıktı” diye konuştu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.