Enkazın ortasında film çekimi: Acının rolü mü olur?
Hatay'da enkazın arasında çekilen 'Şahsi Meselemiz' isimli film isyan ettirdi. Risklerin hala devam ettiği ve depremzedelerin travmalarının halen taze olduğu bölgede kurulan film seti, eleştirilerin hedefi oldu.
6 Şubat'ta meydana gelen 50 bini aşkın vatandaşın yaşamını yitirdiği, 11 şehrin yok olduğu deprem felaketinin acısı hala taze. Kahramanmaraş merkezli depremlerde en büyük hasarı alan kentlerin başında Hatay geliyor. Aylardır risklerin hala devam ettiği, acıların hiçbir zaman geçmediği bölgede bir de film seti kuruldu. 'Şahsi Meselemiz' isimli filme hem depremzede vatandaşlar hem de sosyal medya kullanıcıları sert eleştiriler de bulundu.
Yönetmenliği Gürsel Ateş’in, yapımcılığını ise Bülent Durgun’un yaptığı ‘Şahsi Meselemiz’ adlı film, Hatay’da enkazların ortasında çekilmeye başlandı. Yaklaşık bir ayda tamamlanması planlanan filmin galasının da 6 Şubat’ta Hatay’da yapılması planlanıyor.
Filmde eşini kaybeden depremzede bir kadının hikayesi anlatılacak. Fakat film, acıların görmezden gelinmesi ve vatandaşların travmalarını tetikleyecek biçimde çekilmesi nedeniyle özellikle sosyal medyadan sert eleştirilere maruz kaldı.
ÖZÜR KABAHATTEN BÜYÜK
Yapımcı Durgun, eleştirilere cevap olarak “7 buçuk aydır hazırlanıyoruz” dedi. Oyunculardan Hilal Anay ise “Eşini kaybetmiş birini canlandırıyorum. Sahneleri oynarken aslında oynamıyoruz, yaşıyoruz. Çünkü 50 metre ötemizde bu acıyı sekiz ay öncesinde sıcağı sıcağına yaşamış insanlarla birlikte çekiyoruz. Temas halindeyiz, çok yakınız. Sahne bittiğinde göz göze geliyorum ve o an bir oyuncu için bence tarif edilemez” şeklinde cevap vermesi halkın öfkesini daha da artırdı.
Tepkilerin ardından film ekibi sosyal medya hesaplarını gizledi. Hataylı depremzedeler, bir imza kampanyası başlatarak, yıkılan şehirlerini ve enkazlarını dekor olarak kullanan film ekibi ve yapımcısına çağrıda bulundu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.