Çubuk'ta yazılım eğitimi alan gençler Teknofest'e katılmaya hak kazandı
Çubuk Gençlik ve Spor Müdürlüğü’nde yazılım eğitimi alan öğrenciler, ülkenin tanıtımına katkı sağlamak amacıyla hazırladıkları “Kültürel Hazine Türkiye” adlı oyun ile TEKNOFEST’e katılacak.
Çubuk Gençlik ve Spor Müdürlüğüne bağlı Gençlik Merkezi’nde yazılım eğitimi alan öğrenciler, ülkenin tanıtımına katkı sağlamak amacıyla hazırladıkları “Kültürel Hazine Türkiye” adlı oyun ile TEKNOFEST’e katılacak. Gençlik Merkezi usta öğreticisi Ayşe Sümeyye Canbolat'ın danışmanlığında hazırlanan oyunda, Ankara'dan Trabzon'a, Mardin'e Antalya'ya kadar birçok şehrin güzellikleri tanıtılacak. Turizm potansiyelinin artmasına katkı sağlamak istediklerini söyleyen Canbolat, “Hedefimiz 81 ili ilçeleri ile beraber tarihi, doğal, gastronomi alanlarını güzel bir şekilde sunarak, etkili bir şekilde tanıtmak” dedi.
HEDEF: 81 İLİ ETKİLİ BİR ŞEKİLDE TANITMAK
Usta öğretici Canbolat, Çubuk Gençlik Merkezi yetkililerinin verdiği destekle projeyi hazırladıklarını ve bu proje ile TEKNOFEST’e katılacaklarını dile getirdi. Türkiye’nin turizm potansiyelinin artmasına katkı sağlamak istediklerini söyleyen Canbolat, “Projeyle TEKNOFEST’e başvurduk, finale kadar ilerledik. Gençlerimizi azim ve başarılarından dolayı tebrik ediyorum. Hedefimiz 81 ili ilçeleriyle beraber tarihi, doğal, gastronomi alanlarını güzel bir şekilde sunarak, etkili bir şekilde tanıtmak” ifadelerini kullandı. “Kültürel Hazine Türkiye” isimli oyunun aplikasyonunu ileriki dönemlerde, herkesin cep telefonlarına indirebileceğini söyleyen Canbolat, oyununda ücretsiz olacağını ifade etti.
OYUN TAŞITLA TÜRKİYE’Yİ GEZİYOR
Gençlik Merkezi öğrencisi Nurgül Arpalık, merkezde açılan yazılım kursundan oldukça memnun olduğunu, bu sayede oyun hazırlamayı öğrendiğini aktardı. Hazırlamış oldukları oyun ile Türkiye’nin tanıtımına katkı sağlamaya çalıştıklarını vurgulayan Arpalık, “Oyunumuzda bir taşıtla Türkiye’yi geziyoruz. Türkiye’nin coğrafi ve tarihi bilgilerini kullanıcılara sunuyoruz. Hem çocuklar hem de yetişkinler oyunu severek oynayacak.” dedi.
“SANAL ORTAMDA GEZMELERİNİ SAĞLIYORUZ”
Gençlik Merkezi öğrencilerden Semih Buğra Aydos ise, geliştirmiş oldukları oyunun birkaç temel aşama doğrultusunda ilerlediğini belirterek, “Ülkemizin önemli yerlerini bir harita içinde oyuncuya tanıtıyoruz. Bir kültürel hazine oluşmasını ve insanların sanal ortamda gezmelerini sağlıyoruz” diye konuştu.
Kaynak:haberilksayfa.com
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.